Nye forældre

Når I har fået tilbudt og accepteret en plads i Enghave Remise, må I meget gerne kontakte os. Det gør I ved enten at sende vores pædagogiske leder Gorm Sylvestersen en mail på zq6t@kk.dk eller ved at ringe på 51 85 04 76. Så får I at vide, hvilken stue jeres barn skal gå på, og vi laver en plan for opstart.

På barnets første dag er I på stuen sammen med det personale, der kommer til at stå for indkøringen. Jeres barn får mulighed for at udforske stuen, og vi tager de første skridt til at opbygge en relation mellem jeres barn og personalet.

Den første dag holder vi også vores opstartssamtale og taler om vores forventninger til hinanden. Vi fortæller en masse om, hvem vi er, og vi taler om jer og jeres barn. Vi vender madvaner, sovevaner, særlige hensyn osv. og aftaler, hvordan de første dage skal se ud. På den måde har vi de bedste forudsætninger for at give jeres barn en tryg start.

Alle indkøringer er forskellige, og derfor er det svært at lave en fast ramme for indkøringsforløbet, men vi anbefaler, at I afsætter 1 til 2 uger.

De første dage stræber vi efter, at det er den samme medarbejder, I har den daglige dialog med. Vi ønsker at sikre, at alle informationer bliver videreformidlet, og at I kun skal fortælle jeres barns historie én gang. Under indkøringen har vi fokus på barnet og dets trivsel, og vi tager en dag af gangen.

Trygge forældre giver trygge børn. Derfor gør vi vores bedste for at imødekomme jeres ønsker i videst muligt omfang, da det skaber tryghed og tillid.

Eksempel på en mulig indkøringsuge

• Dag 1: Du er i institutionen i en times tid sammen med dit barn i tidsrummet 9.30-11.00.
  • Dag 2: Du er i institutionen om formiddagen sammen med barnet.
  • Dag 3: Du prøver at gå væk fra stuen og evt. lader barnet spise frokost på stuen. I går hjem
  • omkring kl. 11.30.
  • Dag 4: Barnet er på stuen om formiddagen, spiser frokost og prøver evt. at sove i institutionen. I går hjem efter middagslur.
  • Dag 5: Barnet er på stuen om formiddagen, spiser frokost, sover middagslur, spiser eftermiddagsmad og går hjem omkring kl. 15.00.

Anden uge i institutionen anbefaler vi, at barnet har nogle korte dage, og at det bliver hentet
senest omkring kl. 15.00.